המועצה > חדשות ועדכונים > תחקירים

תחקירים

תאריך: 07/04/2008

הודעות ה-SMS
 
הודעות ה-SMS הפכו לחלק מחיינו. מדי יום נשלחות מיליוני הודעות טקסט.
 הרבה צרכנים שולחים הודעות טקסט ארוכות.
מתחקיר שביצעה המועצה הישראלית לצרכנות עולה, כי  רוב גדול  של הצרכנים בישראל - 70.7%- לא יודע כי בשליחת הודעת טקסט באורך של יותר מ- 70 תווים בעברית, ערבית או רוסית, (או 160 באנגלית), הם מחויבים על יותר מהודעה אחת.  אחרים ידעו על החיוב , מחבריהם (24.9%),   או מהאינטרנט (9.7%) או מהמכשיר עצמו ( 27.5%) , או שהתוודעו למידע רק בחשבון החודשי שנשלח אליהם (2.1%) , ורק 9.5% מן הצרכנים קיבלו את המידע מהסוכן שמכר להם את המכשיר.

הסקר בדק את דפוסי השימוש בהודעות טקסט. מן הסקר עולה כי למעלה מ-  60% מהצרכנים שולחים לפחות 2 מסרונים ארוכים בשבוע (יותר מ 70 תווים). 
על השאלה: "מה היית עושה אם היית יודע שבשליחת הודעת טקסט ארוכה אתה מחויב ביותר מהודעה אחת" ענו 40.5% (מאלו שלא ידעו), כי היו מקצרים את הודעותיהם, ו 56.6% היו גורמים לילדיהם לקצר את ההודעות שלהם.
מנכ"ל המועצה לצרכנות, עו"ד אהוד פלג, רואה בממצאי הסקר הוכחה נוספת לכך, שכאשר ציבור הצרכנים מקבל את מלוא המידע הרלוונטי לגבי עלות העסקאות שהוא עומד לבצע, הוא מסוגל לקבל החלטות מושכלות, שבדרך כלל גם חסכוניות יותר עבורו.  עוד מוסיף מנכ"ל המועצה, כי  אף על פי שהמידע לגבי אופן התמחור של מסרונים מופיע בחוזי החברות, הרי בגלל מתכונתם המסורבלת של חוזים אלה אין פלא כי הצרכנים אינם קוראים את החוזים ואינם נחשפים למידע.
 עו"ד פלג מציין, כי לאחרונה גיבשה המועצה לצרכנות חוזה אחיד חדש בתחום הסלולר, קצר יותר, ידידותי יותר ומובן יותר לצרכנים. המועצה לצרכנות קוראת לחברות הסלולר לאמץ את החוזה המוצע ולצמצם בכך את הבלבול ואת חוסר ההבנה בקרב הציבור.